Odabrano 6 najboljih radova na temu dječjih prava19.11.'19
ODABRANO 6 NAJBOLJIH DJEČJIH RADOVA NA TEMU ''DJEČJA PRAVA''
Udruga Srma je odabrala 6 najboljih radova pristiglih na nagradni natječaj za učeničke likovne i literarne radove. Nagrađeni radovi su: - ''Djeca su najveće blago'' - Josipa Paštar, učenica 7. razreda OŠ Fra Pavla Vučkovića - ''Dječja prava'' - Ivano Mađor Božinović, učenik 4. razreda OŠ Ivana Lovrića - ''Pravo na slobodu'' – Doris Blajić, učenica 4. razreda OŠ Ante Starčevića Dicmo, PŠ Krušvar - ''Posebnu skrb treba pružiti djeci s tjelesnim invaliditetom'' - Leona Jelović, učenica 4. razreda OŠ Ivana Mažuranića, Obrovac sinjski (Han) - ''Možeš biti sa izbjeglicama prijatelj'' – Antonia Poljak, učenica 4. razreda OŠ Ivana Mažuranića, Obrovac sinjski (Han) - ''Dijete ima pravo na svoju vjeru'' – Bože Vukas, učenik 4. razreda OŠ Stjepana Radića, Tijarica
Natječaj je bio otvoren od 17. listopada do 17. studenog, a javno je najavljen na Facebooku, web stranici Srme i u medijima. Na isti je pristiglo 8 literarnih i 114 likovnih radova iz 7 škola u Cetinskoj krajini: OŠ Ivana Lovrića Sinj, OŠ Marka Marulića Sinj, OŠ Fra Pavla Vučkovića Sinj, OŠ Ivana Mažuranića Han, OŠ Trilj, OŠ Ante Starčevića Dicmo i OŠ Stjepana Radića Tijarica.
Djecu zanimaju vrlo različita prava, a najviše ih zanima pravo na igru, prijateljstvo, druženje, samostalni odabir prijatelja, pravo na zdravstvenu skrb, zdravu hranu i marendu, pravo na sport, obitelj, obrazovanje, slobodu, vlastitu religiju i druga specifična dječja prava. Nagrađeni učenici svoje će prigodne darove primiti na svečanosti koja će se upriličiti za njih u srijedu 20.11. u prostorijama Udruge Srma s početkom u 16:30 sati.
Radovi će se izložiti u javnom prostoru 20. studenog na javnoj akciji na središnjem gradskom trgu u vremenu od 10 do 11 sati povodom Svjetskog dana borbe protiv zlostavljanja djece (19.11.), Međunarodnog dana prava djeteta (20.11.) i Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama (25.11.).
NAGRAĐENI LIKOVNI RADOVI
''Pravo na slobodu'' – Doris Blajić, učenica 4. razreda OŠ Ante Starčevića Dicmo, PŠ Krušvar
''Posebnu skrb treba pružiti djeci s tjelesnim invaliditetom'' - Leona Jelović, učenica 4. razreda OŠ Ivana Mažuranića, Obrovac sinjski (Han)
''Možeš biti sa izbjeglicama prijatelj'' – Antonia Poljak, učenica 4. razreda OŠ Ivana Mažuranića, Obrovac sinjski (Han)
''Dijete ima pravo na svoju vjeru'' – Bože Vukas, učenik 4. razreda OŠ Stjepana Radića, Tijarica
SVE LIKOVNE RADOVE POTRAŽITE NA FACEBOOK STRANICI - UDRUGA SRMA - FOTO ALBUM ''LIKOVNI RADOVI NA TEMU ''DJEČJA PRAVA'' ''
NAGRAĐENI LITERARNI RADOVI
Prvonagrađeni literarni rad
DJECA SU NAJVEĆE BLAGO
Josipa Paštar, učenica 7. razreda OŠ Fra Pavla Vučkovića
DJECA SU NAJVEĆE BLAGO
Konvenciju o pravima djeteta bi svatko trebao poštovati jer su djeca najveće blago. Moji su mi roditelji osigurali mnoga prava, kao i društvo u kojem živim. Naša mala država nije razvijena poput svjetskih velesila, ali djeci osigurava mnoga prava i podržavaju roditelje. To su prava na život, razvojna prava, zaštitna prava i prava sudjelovanja. Zahvaljujući svojim roditeljima, uživam svakodnevno u svojim pravima. U medijima možemo pratiti događaje iz cijelog svijeta. Često čitamo vijesti i gledamo uznemirujuće slike o ratovima, gladi, porušenim domovima, izbjeglicama i uvijek su tu djeca koja najviše pate i ugrožena su im sva prava. O tome bi Ujedinjeni narodi trebali više brinuti. Često su svjetski moćnici sebični i uživaju u svom obilju, ne zanimaju ih previše gladna djeca u njihovim ili u tuđim zemljama. Više su opterećeni materijalnim stvarima nego nečijim pravom na život. I dok ovo pišem neko dijete negdje pati i uskraćeno mu je djetinjstvo. Odrasli trebaju zaštititi svako dijete, ne sutra, ne idući tjedan ili mjesec, nego u ovom trenutku jer su djeca najveće blago.
''DJEČJA PRAVA'' - Ivano Mađor Božinović, učenik 4. razreda OŠ Ivana Lovrića
2. NAGRADA
DJEČJA PRAVA
Bio je jedan dječak Ivica, koji je sve pitao i bio iskren. Samo mu se jedno pitanje u glavi krilo: ''Da postoje dječja prava, što bi se zbilo?'' Bi li bio tu dječji sud i slatkišna banka ili mašte i bašte s ozbiljnosti manjka. To mu je pitanje po glavi skitalo, pa je on jednog dana napokon zapitao. Kad je zapitao tatu koji čitaše vijesti o štrajku samo mu odgovori: „ Pitaj svoju majku“! U tome se odgovoru nije našlo sreće pa pitati svoju majku Ivica smjesta kreće. Zatim se sjetio, djed mu je bio maštovit kad ga je Ivica tek sreo. Možda će mi on odgovor dati, trebao sam se prije njega sjetiti nego doći prvo tati. Do djedove kuće trčeći nije stao i djed odgovor mu nije dao. Dok je sjedio u starom naslonjaču od kože, on rekao je da odgovor dati ne može. To bilo bi maštovito i puno sreće, ali dječja auta i struja nikada raditi neće. Već palo mu je uzbuđenje i zbog nekoga razloga bio je u „bedu“, sad je htio pustiti suzu i zagrliti svog plišanog medu. Zatim je tri dana bio tužan, odgovor od djeda mu je bio naopak i ružan. Mislio je da je svijet dječjih prava šaren, sunčan i da nema kiše. Očekivao je nešto puno ljepše i više. Pitao je u ponedjeljak učiteljicu što dječja prava znače da shvati njeno objašnjenje trebalo mu je trideset sekundi najkraće. To nije nikakav svijet ili tako dalje, to je pravo za djecu da imaju svoje odluke. Isto je rekla: „Kod tvoga pitanja situacija je čista, ako te to još zamara možda ćeš se preopteretiti, živjeti u podrumu, jesti džem od zemlje i lišća“. Cijeli je razred prasnuo od smijeha, a Ivica skoro pukao od bijesa. Joj, super, sad mi se svi smiju! Treba mi dječje pravo na godišnji odmor!!!
OSTALI PRISTIGLI LITERARNI RADOVI
PRAVA DJETETA
Bok, ja sam Emma, učenica 6.c razreda. Svi su nekad bili djeca. Nismo se uvijek svi služili istim pravima. Postojala su vremena kada se dijete smatralo kao i odrasla osoba. Ali, generacija po generacija. Mijenjaju se ljudi, pravila, prava. Ja sam sada vrlo dobro upoznata sa svojim pravima. Moje pravo je da imam hranu i vodu. Imam pravo na školovanje. Moje pravo je također da budem zaštićena od nasilja, bilo psihičkog ili fizičkog. Dosta puta sam bila u situaciji zlostavljanja, ja se nisam branila. Sada bi me većina ljudi pitala zašto? Ja se nisam branila, ja sam druge branila. Ja kada čujem ili vidim zlostavljanje ne branim tu osobu tako da se tučem ili nekog omalovažavam. Ja samo kažem: „Zamisli sebe na njegovom-njezinom mjestu“. Svakog puta kada se netko iz mog razreda nasmije za jedinicu nekog đaka neka pomisli u svojoj glavi: ''Ako ja dobijem jednom lošu ocjenu hoće li se meni netko smijati?'' Možda je nekima čudno, ali ja sa samo 12 godina shvaćam da su svi različiti - nitko nije ni savršen, a ni najgori i da ja sa 12 godina prihvaćam sve različitosti i znam da ovo što pišem nema nikakvog smisla. Ali meni nije važno hoćete li moj najbolje ocijeniti, meni je važno da ovaj sastav podsjeti svako dijete da ima svoja prava. Neka podsjeti svako dijete da čovjek izvana može biti debeo, mršav, ružan, ali iznutra može čeznuti da pomogne možda baš tebi. Zato, borite se za svoja prava jer i kada mislite da je gotovo i da nemate više snage naći ćete tračak svjetla u mraku.
Učenica: EMMA MARTINOVIĆ
OŠ Marka Marulića, Sinj
DJEČIJA PRAVA
Kada sam se rodila dobila sam svoje prvo i najvažnije pravo,
ono koje mi nitko ne smije oduzeti zapravo.
Imam pravo živjeti
U slobodi i miru odrastati
Rođenjem dobila sam još poneka prava,
Kao što su državljanstvo i ime,
Ma zapravo sve što ide s time!
Ako ponekad glasnije ono što mislim kažem,
To je samo da svoje stavove dokažem.
Iako nismo odrasli ponešto i djeca znaju,
Želimo da nas drugi prihvaćaju.
I možda neke stvari ne trebam - sigurno mislite,
Ali vrijeme za igru nam isto treba, shvatite.
Kad smo kod dječjih prava,
Još mi treba ponešto:
Kad sam bolesna da me izliječite vješto.
Da vam budem iskrena, ja sva svoja prava ne znam,
Ali ne mogu sve znati, toga me nije sram.
Za kraj vam mogu samo reći: „ Poštujte moja prava!“
Da moje djetinjstvo prođe u što većoj sreći.
Učenica: ENA JELAVIĆ
OŠ Ivana Mažuranića, Obrovac Sinjski (Han)
PRAVO NA DJETINJSTVO
Na satu razrednika razrednica nam je objasnila što je to Konvencija o pravima djeteta. Ovu godinu proslavlja trideseti rođendan. Starija je od mene!
Slušajući o dječjim pravima, shvatila sam da su mi roditelji osigurali sva prava. Najviše im zahvaljujem na pravu na život i što se svakodnevno brinu o meni. Društveno okruženje mi je osiguralo pravo sudjelovanja i drago mi je da imam pravo na izražavanje svojim misli, na udruživanje i aktivno sudjelovanje u okružju. Svoja prava koristim odgovorno i sretno proživljavam svoje djetinjstvo. Pravo na obrazovanje mi najviše znači jer bez njega ne bih znala čitati, pisati, a ni razmišljati jer su mi se ove sposobnosti razvile u školi.
Svakodnevno u medijima čitam o djeci koja nemaju dom, izložena su opasnostima ili su napuštena. Mislim da je djeci koja ostanu bez roditelja najgore i potrebna im je zaštita i pomoć. Nadam se da će im odgovorne osobe pomoći jer svako dijete ima pravo na djetinjstvo.
Učenica: ANĐELA MIHALJEVIĆ
OŠ fra Pavla Vučkovića, Sinj, 7. razred
Voditeljica: Helena Budimir
DJEČJA PRAVA
Moja obitelj je velika. Uz mamu i tatu još imam petero nestašne braće i dvije pametne sestre. U mojoj kući djeca imaju pravo na ljubav i ostale osjećaje, igru, spavanje, jelo, piće, treninge, školovanje, prijatelje i drugo. Ograničena prava imamo na: televizor, mobitel, Internet i računalo. Nemamo pravo na: psovanje, tučnjavu, svađu, ruganje, razbijanje…
Ja se slažem s našim pravima i ne želim ih mijenjati.
Učenica: MARTA GALIĆ
OŠ Trilj, Trilj, 4b razred
Mentorica: Nives Juraga-Kovačev
DJEČJA PRAVA
Dječja prava su važna.
D Ječja prava nisu lažna.
D J Ečja prava su pomoć.
D J E Čja prava nisu šala.
D J E Č Ja prava se ne smiju kršiti.
D J E Č J A prava su važna za obrazovanje.
Prava ima svako dijete.
P Rava su korisna.
P R Ava su važna za zdravlje.
P R A Va nam daju snagu.
PRAVA SVATKO IMA!
Učenica: LANA TOMAŠEVIĆ
OŠ Ivana Mažuranića, Obrovac Sinjski (Han)
LJUBAV
Mama i tata mene vole.
Prijatelji se vole igrati sa mnom.
Did i baka pružaju mi ljubav.
Mama me puno grli.
Volim učiti i pjevati.
To su moja prava.
Učenica: KARLA MANDIĆ
OŠ Ante Starčevića, Dicmo, PŠ Krušvar, 1
« natrag
|